Santa Maria Maggiore - Reisverslag uit Rome, Italië van Jacqueline Vegte - WaarBenJij.nu Santa Maria Maggiore - Reisverslag uit Rome, Italië van Jacqueline Vegte - WaarBenJij.nu

Santa Maria Maggiore

Door: Jacqueline van der Vegte

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

18 November 2014 | Italië, Rome

Al lang had ik de wens om deze basiliek te bewonderen en uiteindelijk is het vandaag er toch nog van gekomen! Ik had Hannah een berichtje gestuurd op facebook met de vraag of ze tijd en zit had om deze basiliek te bewonderen. Ik had niks meer van haar vernomen en wasdan ook blij verrast toen ze mij na mijn Italiaanse les om 2 uur opbelde, met de mededeling dat zij voor het gebouw op een bankje zat. Nu moet ik even uitleggen dat mijn Italiaanse school tegenover dit gebouw zit!

We zijn dan ook maar rustig na binnen gelopen, zonder eigenlijk te veel te verwachten. Het is een kerk, en wat dan nog? Toch moet ik eerlijkheidshalve bekennen dat deze rijkelijk versierd was, en gewoonweg adembenemend. En ik ben echt niet iemand die wat met kerken of architectuur heeft. De plafonds waren bijzonder kleurrijk en met veel bladgoud versierd. Ik ben er dan ook van overtuigd dat als je deze Basiliek elke dag zou komen bezoeken, je elke dag iets nieuws zou kunnen ontdekken. Dit is ook de plek waar jezus zijn kribbe als relikwie bewaard wordt, gewoonweg prachtig hoe zij deze hebben uitgestald. Helaas had ik geen camera bij me, en was mijn telefoon ook niet echt opgeladen, omwille van het feit dat ik hier niet meer echt op berekend was, toch geeft mij dit een goed excuus om nog eens terug te komen iets wat ik dan ook zeker zal doen. Het grappige is ook dat iktot de ontdekking kwam dat ze de biecht niet alleen in het Italiaans afnemen maar ook in het Nederlands en het Fries! Wat fijn dat die Italianen zo af en toe ook nog eens aan ons denken, zeker omdat wij zo overtuigd Katholiek zijn!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2015

Via appia antica

24 Februari 2015

udienza generale di sua santità Francesco

03 Februari 2015

Historical Museum of Liberation

03 Februari 2015

Paleis van Caserta

02 Februari 2015

Pompeï
Jacqueline

Au pair in Rome

Actief sinds 10 Sept. 2014
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 3936

Voorgaande reizen:

10 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: